Oferta

DLA DZIECI I MŁODZIEŻY:


1. DIAGNOZA

    • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna 380 zł (z dokumentem) m.in.

Dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii
Gotowości szkolnej, potrzebie odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
Trudności dydaktycznych

    • Diagnoza logopedyczna 180 zł (z dokumentem)
    • Diagnoza Integracji Sensorycznej 320 zł (z dokumentem)

2. TERAPIA INDYWIDUALNA (m.in. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka):

    • Terapia pedagogiczna – obejmuje pracę z dziećmi z trudnościami dydaktycznymi,
      z ryzykiem dysleksji rozwojowej, z trudnościami w czytaniu i pisaniu (dysleksja),
      z trudnościami w dokonywaniu poprawnego ortograficznie zapisu (dysortografia) oraz w uczeniu się matematyki (dyskalkulia) 60min – 60 zł
    • Terapia psychologiczna – znajduje zastosowanie w wielu problemach dzieci
      i młodzieży – ADHD, problemy z zachowaniem, zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju (depresja), zaburzenia odżywania (anoreksja, bulimia) 60min – 70 zł
    • Terapia z pedagogiem specjalnym – rewalidacja i edukacja osób z autyzmem w tym z Zespołem Aspergera i innymi zaburzeniami całościowymi, terapia osób
      z niepełnosprawnością intelektualną 60min – 60 zł
    • Terapia logopedyczna – stymulowanie rozwoju mowy, doskonalenie wymowy już ukształtowanej oraz   niwelowanie wad wymowy, opóźnionego rozwoju mowy, alalii
      i afazji, jąkania, niepłynności mowy, zaburzeń komunikacji 60min – 60 zł
    • Terapia Integracji Sensorycznej – kształtowanie prawidłowej organizacji wrażeń bodźców napływających przez receptory  60min -70 zł

3. TERAPIA GRUPOWA:

    • Logopedyczna – wdrażane do twórczej aktywności słownej oraz do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w czasie ćwiczeń. Podczas zajęć prowadzone są różnorodne ćwiczenia i zabawy 45 min – 30 zł
    • Trening Umiejętności Społecznych – kształtowanie umiejętności społecznych oraz komunikacyjnych, wspomaganie  rozwoju  emocjonalnego i osobistego 60 min – 40 zł

DLA RODZICÓW

KONSULTACJE SPECJALISTYCZNE

  • Konsultacja z psychologiem lub pedagogiem 60 min- 60 zł
  • Konsultacja z terapeutą SI 60 min- 60 zł

Niepubliczne poradnie mogą wydawać opinie w sprawach, które są określone w odrębnych przepisach. Niepubliczna poradnia psychologiczno – pedagogiczna założona zgodnie z art. 168 Prawa oświatowego oraz zatrudniająca pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych może wydawać opinie:
1) o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej przez dziecko 6-letnie (art.36 ust.2 pkt 2 Prawa oświatowego),
2) o potrzebie odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku
(art.36 ust.6 Prawa oświatowego),
3) w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom (art. 127 ust.11 Prawa oświatowego).

W oparciu o przepisy rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym specjalistyczna może wydawać opinie:
1) o specyficznych trudnościach w uczeniu się (§ 4.1. rozporządzenia z 2015r./ § 3.1 rozporządzenia z 2017r.),
2) wskazujące na potrzebę dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia  (§ 3 pkt 3 rozporządzenia z 2015r./ §3 pkt 3 rozporządzenia z 2017r.),
3) o potrzebie zwolnienia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera z nauki drugiego języka obcego nowożytnego (§ 7.1. rozporządzenia z 2015r./ § 6.1. rozporządzenia z 2017r.),
4) objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
5) udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
6) przyjęcia ucznia szkoły podstawowej (i gimnazjum) do oddziału przysposabiającego do pracy (w przypadku kandydatów uzupełniających kształcenie ogólne w gimnazjum, szkole podstawowej z oddziałami przysposabiającymi do pracy, szkole podstawowej dla dorosłych),
7) przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: branżowej szkoły pierwszego stopnia, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
8) przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta,
9) innych, określonych w odrębnych przepisach.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2015r. poz.843, oraz z 2016r. poz.1278).
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w publicznych szkołach (Dz.U.z 2017r. poz.1534).