LEKCJA TEATRALNA

20 grudnia 2016 r. w klasach szóstych odbyły się lekcje teatralne. Tradycyjnie, po zakończeniu omawiania lektury. Uczniowie przygotowali swoje interpretacje wybranych scen książki. Tym razem inspiracją była „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery. Po zakończonych prezentacjach pojawiło się wiele komentarzy. Oto i one.

Refleksje uczniów kl. 6z

„Przygotowanie i wystawienie scenek uczy pracy w grupie. Uczy współpracy.”  /Krzysztof/
„Teatr to dość trudna dziedzina. Dzięki niemu rozwijam jednak sztukę mowy, wypowiadania się na forum, kształtuję wyobraźnię, rozwijam umiejętność interpretacji tekstu. Uważam, że tego typu nauka jest bardzo przydatna w życiu codziennym. To właśnie tu nauczyłam się odpowiedniego operowania głosem, nabyłam sprawności dykcyjnych”/Kamila /
„Scenki pokazały, że każdy może inaczej widzieć daną sytuację. Mogliśmy z różnych stron porównywać i analizować określone zdarzenia” /Ola/
„Małe spektakle były bardzo udane! Wszyscy mogliśmy wykazać się coraz bogatszym doświadczeniem teatralnym” /Kacper W./
„Scenki były bardzo interesujące. Są one dobrym sposobem na uatrakcyjnianie tradycyjnych zajęć” /Wiktor/
„Dzięki takim prezentacjom możemy nauczyć się opanowywać stres, a przy okazji doskonale bawimy się!” /Majka/
„Scenki były bardzo zabawne i ciekawe! Mieliśmy chwile zabawy, przy jednoczesnym demonstrowaniu umiejętności teatralnych. Chciałbym, aby takich zajęć było więcej!” /Michał S./
„Dzięki lekcjom teatralnym rozwijamy wyobraźnię i szkolimy pamięć! Do ważne i mądre zajęcia.” /Maksymilian/
„To była bardzo sympatyczna i zabawna lekcja!” /Jan/
„Scenki były interesujące. Największe wrażenie zrobiły na mnie przygotowane rekwizyty (napoje, jedzenie, naczynia, kostiumy itp.)”/Bartosz/
„Organizowanie lekcji teatralnych jest bardzo przydatne, ponieważ dzięki temu mamy możliwość rozwijania kreatywności i umiejętności, talentów aktorskich. Chce więcej takich scenek!” /Andrzej/
„Moim zdaniem scenki, które widziałam były bardzo ciekawe, wyjątkowe. Takie zajęcia są interesujące i choć na moment odrywają nas od zwyczajnych lekcji.” /Klara/
„Przedstawienia zrobiły na mnie wielkie wrażenie. Były bardzo pomysłowe. Chciałabym robić więcej takich scenek, bo wiem, że mnie rozwijają.” /Emilia/
„Według mnie scenki wyszły genialnie! Bardzo dobrze się przy tym bawiłam! Przedstawienia były kreatywne i bardzo zabawne. Chce więcej takich zajęć!” /Hanna/
„Scenki, które prezentujemy w klasie są bardzo ciekawym pomysłem Pana Mateusza. Rozwijają kreatywność i umiejętności teatralne.”/Helena/
„Według mnie takie przedstawienia mają sens, ponieważ bardzo urozmaicają tradycyjne zajęcia i można się trochę pośmiać.” /Kacper M./
„Dzięki takim scenkom każdy rozwija się, kształtując umiejętności aktorskie i zdolność współpracy.”/Julia S./
„Moim zdaniem takie prezentacje są bardzo przydatne, ponieważ dzięki nim uczymy się właściwego zachowania na scenie, skutecznie utrwalamy nasze umiejętności teatralne, ale przede wszystkim rozwijamy fantazję”/Liwia/.

Refleksje uczniów kl. 6j

„Według mnie każda scenka była wyjątkowa i ładnie przygotowana, jednak najbardziej podobała mi się prezentacja Ani i Zosi. To było ciekawe przeżycie, nieraz się zaśmiałem. Mam nadzieję, że częściej będziemy przygotowywać przedstawienia na podstawie lektury.” /Michałi/
„Kiedy przedstawiałam naszą scenkę, trochę się denerwowałam, ale świetnie się bawiłam. Miałyśmy ciekawe rekwizyty i zabawne kostiumy. To była niesamowita przygoda wyobraźni”. /Julia/
„Przygotowywanie scenek było łatwe. Scenka nie była zbyt długa, ale nawet dobrze nam wyszła. Bardzo lubię przygotowywanie scenek i nie mogę się doczekać kolejnego takiego zadania”. /Kacper/
„Scenki były zabawne, gdyż wszyscy byli śmiesznie przebrani. Mam nadzieję, że będziemy przygotowywać scenki  do następnych lektur, ponieważ to rozwija wyobraźnię”. /Filip/
„Bardzo podobały mi się przygotowania do scenek. Było zabawnie i wesoło, gdy wcielałyśmy się w rolę innych bohaterów”. /Zosia/
„Była to ciekawa przygoda. Na próbach świetnie się bawiłem”. /Mateusz/
„Moją scenkę przygotowałam razem z trzema koleżankami z klasy. Przygotowania nie trwały długo, gdyż nie miałyśmy dużo tekstu. Moim zdaniem nasza scenka wypadła bardzo dobrze”. /Maja/
„Każdy dostał swoją rolę, ale tylko Mikołaj był chłopcem. Ja z Filipem przebraliśmy się w damskie ubrania, a Kacper nałożył koc i kapelusz. Bawiliśmy się bardzo dobrze, a podczas prezentacji scenki nie mogliśmy powstrzymać się od śmiechu”. /Seweryn/
Przygotowywanie scenek było ciekawym doświadczeniem. Zabawnie było oglądać scenki innych”. /Wawrzyniec/
„Każdy dostał rolę i przyniósł rekwizyty”. /Kamil/
„Myślę, że wszyscy dobrze się bawili”. /Zosia/
„Prezentowanie scenek bardzo mi się podobało, chociaż trzeba było zapamiętać dużo tekstu. Mam nadzieję, że częściej będziemy przygotowywać podobne projekty”. /Zosia/
„Nasza scenka była bardzo zabawna, pomimo tego, że odgrywałem rolę umierającego Mateusza”. /Mikołaj/
„Przygotowanie scenek nie było proste, ponieważ miałam długi tekst do zapamiętania. Jednak bardzo mi się podobało. Mam nadzieję, że będzie więcej takich projektów”. /Ania/

Refleksje zebrali i opracowali: Katarzyna Sarzyńska i Mateusz Wieczorek
Strona główna » LEKCJA TEATRALNA » 2016-12-20 Lekcja teatralna
DSC05857 (2).JPG

2016-12-20 Lekcja teatralna

20 grudnia 2016 r. w klasach szóstych odbyły się lekcje teatralne. Tradycyjnie, po zakończeniu omawiania lektury. Uczniowie przygotowali swoje interpretacje wybranych scen książki. Tym razem inspiracją była „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery. Po zakończonych prezentacjach pojawiło się wiele komentarzy. Oto i one.