Refleksje z „teatralnej” lekcji języka polskiego

10 lutego, na chwilę przed feriami, miała miejsce wyjątkowa („aktorska”) lekcja języka polskiego. Uczniowie wcielili się w role bohaterów literackich, a sale lekcyjne – stały się scenami teatralnymi. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, jako lektura klasy piątej, z pewnością zostanie zapamiętana przez naszych wychowanków. Oto zapis wrażeń po zajęciach:

  • Scenki były bardzo ciekawe, niektóre – śmieszne, ale najbardziej podobała mi się scenka porwania. Niektórzy bardzo postarali się, niektórzy – mniej, ale nie zmienia to faktu, że wszystkie były bardzo udane. Czekam na kolejne takie prace! (Janek Piskorski)
  • Chciałbym, aby pan Mateusz zadawał jeszcze  więcej takich prac domowych! (Kacper Wegenke)
  • Każda z prezentacji była ciekawa. Wszyscy przebrali się i przygotowali rekwizyty. Ja byłam w parze z Mają. Byłyśmy z siebie dumne! Ta lekcja była wyjątkowa. Chciałabym, aby takich lekcji było więcej.(Klara Petrusewicz)
  • Podobały mi się wczorajsze występy. Pan Mateusz podchodził do nich bardzo humorystycznie i zachęcająco. Cieszę się, że taka lekcja miała miejsce na języku polskim, bo kształci ona wyobraźnię i pracę zespołową. Mam nadzieję, że takie zajęcia będą często organizowane. (Filip Lenartowicz)
  • Uważam że lekcja była ciekawa, gdyż można było być kreatywnym i wykorzystać swoje zdolności teatralne. Chciałbym, żeby takich lekcji było więcej! (Andrzej Iwanicki)
  • Według mnie każda prezentacja zasługuje na „szóstkę”! Wszystkie sceny były żartobliwe. Ta lekcja była naprawdę wyjątkowa. Wszyscy mogli czymś wykazać się: ucharakteryzować partnera, przygotować stroje, dekoracje… (Maja Ostaszewska)
  • Na wczorajszych zajęciach przedstawialiśmy krótkie scenki związane z lekturą: „W pustyni i w puszczy”. Występy innych osób bardzo mi się podobały, a w trakcie prezentacji myślałam sobie o tym ile wysiłku trzeba było w to włożyć. To było bardzo miłe – oglądać prace innych. Ale przyznam szczerze, że najlepiej było przedstawiać swoja scenkę. Było mi bardzo miło, gdy Pan Mateusz powiedział, że nasz występ bardzo go wzruszył. Chciałabym, żeby często odbywały się takie przedstawienia, ponieważ tym sposobem rozwijamy swoją kreatywność! (Helenka Franczak)
  • Wczorajsza lekcja była bardzo pomysłowa. Powinno być więcej takich zajęć! Lektury stają się przyjemniejsze i ciekawsze, gdy prezentuje się je w formie przedstawienia. Podczas naszych (pozaszkolnych) prób było bardzo śmiesznie, ale i pracowicie. Włożyłyśmy w to dużo serca! (Liwia Biegas)
  • Według mnie sposób nauki poprzez przedstawianie krótkich scenek na podstawie lektury jest strzałem w dziesiątkę”! Dobrze bawiłam się przy tej okazji.  Poznałam opinie moich kolegów na tematem książki.  Jest to ciekawy sposób omawiania lektury. Rozwija nasze umiejętności – nie tylko literackie, ale i aktorskie. Według mnie taka praca jest przykładem bardzo ciekawie wykorzystanego czasu. (Ola Chomka)
  • Ta lekcja była bardzo ciekawa i dobrze zorganizowana. Chciałbym takich więcej! (Michał Siłuch)
  • Lekcja języka polskiego była bardzo ciekawa, ponieważ mogliśmy wykazać się kreatywnością. Myślę, że nasza grupa spisała się dobrze. Mam nadzieję, że takich lekcji będzie znacznie więcej! (Krzysztof Nóżka)
  • Ciekawe były występy innych. Takie lekcje, moim zdaniem, powinny być częściej! (Kacper Matras)
  • Pan Mateusz wykazał się wyobraźnią. Język polski był naprawdę super! (Kuba Jarecki)
  • Na lekcji języka polskiego można było wykazać się pomysłowością. Bardzo bym chciała, aby było ich więcej. (Hania Brzostek)
  • Mnie bardzo podobała się wczorajsza lekcja, ponieważ mogłam trochę pobawić się przedstawiając scenki. Pan Mateusz powiedział, że ja i moje koleżanki grałyśmy jak aktorki! Było mi bardzo miło. Cieszyłam się z naszego sukcesu. (Emilka Franczak)
  • Lekcja przebiegła sprawnie i szybko. Niektóre prezentacje były bardzo interesujące (Maks Rachubik)
  • Trochę stresowałem się, ale potem stres minął. Dużo czasu zajęło nam przygotowanie się do prezentacji. Było bardzo ciekawie i zabawnie! (Filip Tchórzewski)
  • Wszyscy mieli bardzo ciekawe scenki. Mam nadzieję, ze będzie więcej takich lekcji! (Wawrzyk Kaznowski)
  • Scenki były zabawne i przypominały fragmenty lektury. (Seweryn Olejnik)
  • Występowałam razem z Zosią Szarowską (Stasiem) i Zosią Płazą (Sabą). Ja grałam Nel, z czego byłam bardzo zadowolona. Chciałabym mieć jeszcze kiedyś na zajęciach takie prezentacje teatralne. (Julka Szlązak)
  • To było bardzo ciekawe zadanie. Grałam razem z Zosią Ostrowską, Oliwką Zawiślak i Zosią Szarowską. Uważam, że scenka wyszła nam bardzo dobrze. Jestem zadowolona z naszej pracy! Mam nadzieję, ze będziemy mieć więcej takich zadań. (Ania Pasławska)
  • Było przy tym dużo zabawy! (Kacper Krzaczek)
  • Przy tworzeniu scenki było dużo roboty. Zostawaliśmy po lekcjach. Tekst ulegał wielu zmianom, ale efekt był wspaniały! Nawet nie stresowałem się. Każdy zagrał bardzo dobrze i dał z siebie wszystko. (Jasiek Wachowicz)
  • Dużo czasu poświęciliśmy na przygotowanie scenki, ale myślę, że było warto! Współpracowaliśmy w zgodzie. Nie wszystko na początku nam wychodziło, ale trenowaliśmy aż do pomyślnego skutku. Wszyscy dobrze zagrali, mieli ładne dekoracje. Jestem bardzo zadowolony! (Kamil Homziuk)
  • Byłam w grupie z Zosią Szarowską, Zosią Ostrowską i Anią Pasławską. Ciekawi mnie to, kiedy znowu będziemy mieć lekcję teatralną, ponieważ współpraca była przyjemna. (Oliwka Zawiślak)
  • Przed prezentacja byłam zestresowana, ale kiedy zaczęłam grać swoją rolę, nie stresowałam się ani trochę! Swoja scenkę prezentowałam z Oliwką Zawiślak , Anią Pasławską i Zosią Szarowską. Uwielbiam takie lekcje. (Zosia Ostrowska)
  • Lekcja aktorska była zabawna i interesująca. Scenografie – ciekawie wykonane. Może dlatego wzbudzały wielkie zainteresowanie, bo były stworzone  w większości samodzielnie? Wszyscy zgodnie ze sobą współpracowali. To była lekcja na „szóstkę”! (Zosia Płaza)
  • Scenografia i kostiumy były piękne! Każdy dał z siebie wszystko. Niektóre sceny były śmieszne, a inne – wzruszające. Wszyscy współdziałali ze sobą. Ja, grając Stasia, pracowałam z Julką Szlązak (Nel) i Zosią Płazą (Sabą). W innej scence zastępowałam Hanię Wiejak, której nie było w tym czasie w szkole.

 

DSC01963.JPG

2016-02-10 Lekcja teatralna

10 lutego, na chwilę przed feriami, miała miejsce wyjątkowa („aktorska”) lekcja języka polskiego. Uczniowie wcielili się w role bohaterów literackich, a sale lekcyjne – stały się scenami teatralnymi. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, jako lektura klasy piątej, z pewnością zostanie zapamiętana przez naszych wychowanków.