LEKCJA TEATRALNA

21 marca to Światowy Dzień Poezji, a jednocześnie początek kalendarzowej WIOSNY! Tego dnia w naszej Szkole (kolejny już raz) miały miejsce niezwykłe zajęcia języka polskiego. Uczniowie klas 5 j i 5 z „uczcili” zakończenie omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni” wystawieniem scenek artystycznych. Sale lekcyjnie ponownie zamieniły się w teatr, a każdy uczeń – w aktora, zainspirowanego treścią tej fascynującej i mądrej książki. Z uwagą śledziliśmy wszystkie przedstawienia, wzbogacone pięknymi (wykonanymi przez dzieci) dekoracjami/ scenografią i kostiumami.

A oto i kilka refleksji samych aktorów:

„Taka lekcja jest super! To bardzo miły sposób na spędzenie czasu. Nie jest to trudne, a jednocześnie stanowi świetną zabawę! Mikołaj Majchrzak
„Uważam, że lekcja była ciekawa. Chciałabym więcej takich lekcji!” Ania Pasławska
„Lekcje ze scenkami teatralnymi są bardzo interesujące. Niektóre są zabawne, wesołe i wciągające. Lubię wcielać się w role i stawać się jednym z bohaterów literackich.” Zosia Szarowska
„Poświęciliśmy wiele czasu na przygotowanie scenki. Dzięki tej pracy wiele nauczyłem się. Mam nadzieję, że takich zajęć będzie więcej!” Janek Wachowicz
„Lubię takie lekcje! Czasem scenki są zabawne, choć kosztują wiele wysiłku.” Oliwka Zawiślak
„Uważam, że warto robić takie lekcje, bo uczymy się na nich współpracy w grupie. Zajęcia były ciekawe i zabawne. Myślę, że takie lekcje pomagają w przełamywaniu swojego lęku przed wystąpieniami publicznymi.” Hania Wiejak
„Nauczyłem się odgrywać rolę! Uwielbiam takie lekcje!” Albert Paliński
„Uważam, że raz na jakiś czas warto wspólnie popracować, by stworzyć taką prezentację, choć zajmuje to wiele czasu.” Kamil Homziuk
„Takie lekcje są ciekawe i śmieszne. Stanowią odmianę i odskocznię od „normalnych” lekcji.” Zosia Płaza
„Według mnie lekcja była zabawna i mądra. Służyła pokazaniu tego, co potrafimy. Lubię takie zajęcia!” Maks Rachubik
„Takie zajęcia urozmaicają zwyczajny tok lekcji. Dzięki Panu Mateuszowi nie tylko język polski robi się ciekawszy, ale i cała szkoła!” Kacper Matras
„Robiliśmy bardzo ciekawe i fantazyjne scenki z naszej lektury. Wszystkie były super! Trzeba, żeby częściej odbywały się takie zajęcia” Bartosz Karski
„Dzisiejsza lekcja była naprawdę ciekawa.  Oceniam ją na 10/10.” Janek Piskorski
„Lubię tego typu lekcje. Największe wrażenie zrobiła na mnie scenka dziewczyn: Heli, Oli, Kamilki, Emilki i Hani. Mam nadzieję, że w przyszłości ponownie będą miały miejsce takie zajęcia. Dzięki nim możemy rozwijać się aktorsko!” Filip Lenartowicz
„Ta lekcja bardzo mi się podobała, ponieważ mogliśmy wykazać się swoją kreatywnością i pokazać na co na stać. Liczę na to, że takich lekcji będzie znacznie więcej! Myślę, że moja grupa spisała się fantastycznie! Tej lekcji długo nie zapomnę!” Krzysztof Nóżka
„Mam nadzieję, że takie zajęcia będą częściej! To doskonała i mądra zabawa! Największe wrażenie zrobiła na mnie grupa Mai i Klary.” Kacper Wegenke
„Dzięki takim lekcjom rozbudzamy swoją wyobraźnię!” Michał Siłuch
„Dzisiejsza lekcja była wyjątkowa! Pan Mateusz jest bardzo pomysłowy!” Kuba Jarecki
„Uważam, że lekcja teatralna była bardzo pożyteczna. Mogliśmy się nauczyć choćby tego, jak pracować w grupie.” Liwia Biegas
„Grupa, z którą zwykle pracuję, jest bardzo miła. Szalenie lubię takie lekcje!” Kamila Pożarowska
„Moim zdaniem „teatralne” zajęcia języka polskiego, to jeden z lepszych pomysłów Pana Mateusza. Dzięki takim ćwiczeniom, uczniowie rozwijają siebie i swoją wyobraźnię, kreatywność. Na tych lekcjach nigdy nie można się nudzić! A najlepsze jest to, że pracujemy w grupach, przez co nasze relacje z innymi są coraz lepsze.” Helena Franczak
„Według mnie takie lekcje są interesujące. Dzięki nim można rozwijać swoje umiejętności, zwłaszcza teatralne.” Maja Ostaszewska
„Mam nadzieję, że będzie więcej takich lekcji! Największe wrażenie zrobił na mnie występ Andrzeja. Poza tym wszystkie scenki były dobrze przygotowane.” Julka Sawczuk
„Było bardzo miło! Mogliśmy oglądać pomysły innych i uczyć się na własnych błędach. Chciałabym, aby takie lekcje były częściej!” Ola Chomka
„Dzięki takiej lekcji zajęcia języka polskiego stają się jeszcze ciekawsze!” Hania Brzostek
„Takie lekcje są dobre i pożyteczne, bo możemy nauczyć się przemawiania i mówienia przed innymi. Możemy nauczyć się też rozmowy z drugim człowiekiem. Każdy miał wyjątkową scenkę!” Klara Petrusewicz
„Ta lekcja wzbudziła we mnie wiele emocji. Najbardziej zapamiętałam występ Mai i Klary. Podczas takich spotkań z teatrem, każdy może rozwinąć swoje umiejętności aktorskie.” Emilia Franczak

Na koniec warto podzielić się niespodzianką, którą przygotowały dziewczyny jednej z grup (Emilka, Hania, Helenka, Ola i Emilka). Stworzyły one wiersz, będący zwieńczeniem prezentacji:

Plac Broni, a na nim
Chłopców spora gromada,
Razem się tam bawią
Od grudnia do listopada.
Boka – odważny taki,
Przywódca zgrai całej,
Mądrzejszy niż inne chłopaki,
Z opresji ratuje niemałej.
Nemeczek – chudy i mały,
Lecz Przyjaciel najszczerszy!
Umarł za Plac Broni…
To Bohater największy!

Możemy być dumni z tak kreatywnych i otwartych na świat, młodych ludzi! Gratulujemy!

Refleksje zebrał i opinii wysłuchał: Mateusz Wieczorek (nauczyciel języka polskiego i etyki)

Strona główna » LEKCJA TEATRALNA » 2016-03-21 Prezentacje teatralne
DSC02901.JPG

2016-03-21 Prezentacje teatralne

21 marca to Światowy Dzień Poezji, a jednocześnie początek kalendarzowej WIOSNY! Tego dnia w naszej Szkole (kolejny już raz) miały miejsce niezwykłe zajęcia języka polskiego. Uczniowie klas 5 j i 5 z „uczcili” zakończenie omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni” wystawieniem scenek artystycznych. Sale lekcyjnie ponownie zamieniły się w teatr, a każdy uczeń – w aktora, zainspirowanego treścią tej fascynującej i mądrej książki. Z uwagą śledziliśmy wszystkie przedstawienia, wzbogacone pięknymi (wykonanymi przez dzieci) dekoracjami/ scenografią i kostiumami.