„Jak w Krainie Czarów”

Wszystkie szkolne wyjazdy budzą entuzjazm wśród naszej Społeczności. Opuszczamy mury placówki i ruszamy ku przygodzie! Każda wyprawa łączy się też ze zdobyciem wiedzy na temat miejsc, w których przebywamy, na temat ludzi, z którymi mamy przyjemność uczestniczyć w wydarzeniach, aż wreszcie – na temat siebie samych. Tym razem (z Panią Przewodnik oraz wychowawczyniami klas V i VI – Panią Zosią Charis i Panią Beatą Staniuk), udaliśmy się do Warszawy na spektakl pt.”Alicja w Krainie Czarów”.

Był rześki poranek, 4 listopada 2015r. Zgromadziliśmy się – tradycyjnie – przed bramą urokliwego Skansenu, by wyruszyć na podbój stolicy. W trakcie podróży zatrzymaliśmy się na drobny posiłek. Zaraz po godzinie 12 mogliśmy cieszyć się już obecnością wśród warszawskich kamienic, parków, skwerów i ekskluzywnych galerii handlowych. Jeszcze tylko zostawienie kurtek w szafie i już…scena, zgaszenie świateł, cisza…bez nerwowych ruchów kurtyny, ale za to z prawdziwą, zaciekawioną widownią! Teatr Roma ponownie nie zawiódł atmosferą, rozmachem inscenizacji, pomysłem na spektakl. Uczestniczyliśmy w oryginalnie zrealizowanej i przeniesionej na deski sceny, sztuce. Największe emocje (i burzę oklasków, szczery, żywiołowy aplauz) poza interesującą (często nowoczesną, nawiązującą do różnych gatunków) muzyką i dynamicznie zmieniającą się akcją, wywołały „przenikania” aktorów/postaci dziejącej się historii, do naszej rzeczywistości, do świata widowni…Między innymi więc i nasi uczniowie mieli wyjątkową okazję zatańczyć na scenie, zaśpiewać piosenki, czy włączyć się do rozmowy z baśniowymi bohaterami. Następnym – i jedocześnie ostatnim – punktem wyprawy było (słynne już także poza granicami kraju) Centrum Nauki Kopernik. Żeby jednak móc w pełni zaspokajać głód wiedzy, należało najpierw zaspokoić głód bardziej przyziemny, fizyczny…I w tym celu pojawiliśmy się właśnie w pobliskiej restauracji, na przepysznym obiedzie! Organizatorzy ekspozycji nie zawiedli. To trzeba przyznać! W przystępny sposób przybliżyli i dzieciom i dorosłym to, co często zdaje się umykać – mikro i makroświat. Niewyobrażalne wręcz, zjawiskowe przestrzenie rzeczywistości, koloryt, różnorodność barw, materiałów, cząstek i cząsteczek, znakomicie składających się na piękno tego w czym żyjemy, wokół czego obracamy się, co ogranicza i uwalnia nas jednocześnie. Świat jest piękny! Świat nie wymaga sztucznej reklamy. Skutecznie „broni się” sam sobą, swoją dostojną jakością, elegancją, swoimi wartościami, swoimi intrygującymi tajemnicami. Organizatorzy kolejnych – naukowych – wystaw, w niezwykle interesujący sposób pokazali nam to, co na pozór, na początku, z różnych przyczyn, może być niewidoczne dla oka…Dobrze jest więc być tam i zdziwić się, nadziwić i ucieszyć, że jeszcze tyle przed nami, że jeszcze tyle można odkryć, dotknąć, zasmakować, zobaczyć, poczuć, przeżyć, że jeszcze tyle można dowiedzieć się o życiu i świecie, że to jeszcze nie koniec naszego wielkiego, ziemskiego „wędrowania”! Uff…wiele emocji, wiele wrażeń i nagle, trochę niespodziewanie – koniec. Jesteśmy w autokarze. Jedziemy. Mijamy tabliczkę z przekreślonym napisem: „Warszawa”. Za oknem ciemno. Tylko co jakiś czas migają nieśmiało światła mostów, uliczek, dróg. „Towarzyszą” nam lasy, pola, miasteczka i wioski. Zbliżamy się do Lublina. Na parkingu czekają na nas Najbliżsi. Mamy im o czym opowiadać. To był udany wyjazd. Dobrze, że ponownie byliśmy razem.

Strona główna » „Jak w Krainie Czarów” » 2015-11-04 Wycieczka klas V i VI do Warszawy